Zavěšený kafe

Dneska je 1.4. Apríl. Apríl není to, že je dneska první den zavřená moje oblíbená kavárna. Místo, kam už nikdy nepůjdu za Pepou na kafe.




Místo, kde jsme toho za ty dva roky a kus zažil opravdu moc. Byly to sváteční chvíle. Vždycky. Pro to, jak dobré věci tam nabízely. Možná jsem se naučil i trochu pít kávu. Taky jsem tady křtil s Lenkou knihu Hrdinové nebo Srabi? S Martinem jsme tady zkoumali, zda bude fungovat představení bludištěM, a pak si o tom dlouze povídali. A taky tady proběhla První černá hodinka. Sdílení příběhů. Měl jsem tu pár autorských čtení. A nesčetně rozhovorů s Pepou na baru. Poznal jsem tu nové lidi. Přečetl spousta knih, vyřídil mnoho emailů a napsal nějaké texty.






Poslední velkou vzpomínku s touhle kavárnou mám spojenou se zavěšeným kafem. Někdy dost dávno jsem četl totiž příběh o zavěšené kávě. Dal jsem si svoje oblíbené espresso a jedno jsem zavěsil. Prostě jsem ho zaplatil. Někdo si pochutná a bude mít hezkej den. S Pepou jsme si pak o tom ještě chvíli povídali. A šel jsem do práce.

Měl jsem v sobě pak takovej hezkej pocit celej den. A večer jsem napsal na facebook otázku: Jaký dobrý skutek jsi dnes udělal? Nebo pro Tebe někdo udělal? Přišlo mi víc jak 20 odpovědí na zeď a několik do zpráv. "Daroval jsem oběd známému." "Zachránila jsem kavku z okapové roury a odletěla po svých." "Desetikačka pro somráka před hospou v Praze a klasická pouštěčka v tramvaji pro paní o holi." "Převezla jsem semínka rajčat z olomoucké do pražské semínkovny." A spousta dalších.

Tím chci říct: Vyprávějme příběhy, třeba tím někoho inspirujeme. A děkuju za dobro, který se okolo mě stále děje. Jen není tolik slyšet, protože je tiché. Myslím, že každý dobrý skutek, dělá svět lepším.


------


Jsem na světě už celkem dlouho
A tak některý věci testuju
Abych se znovu nenapálil
Na příklad
V kavárně Kde jsem ještě nebyl
Zkoumám kávu
Začínám cappuccinem
Když je dobrý
Vím Že přijdu znova
Dám si lungo
Říkám tomu
Káva s pojistkou
Může se stát Že to bude
Hnusný V tom případě
Přilévám vodu
Dodávám mlíko a cukr
A zuřivě míchám
Nějak to vypiju
Za čtyři pětky to tam nenechám
Nejsem Rotschield
V nejlepších kavárnách
Nemusím nic
Espresso je dokonalý
Jsi jako espresso

22/3/2018

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Názor není fakt, ale má svou sílu

Možná příjde i Babiš

PSTRUZI